Bitirme Projesi
ÖN ÇALIŞMA
Yapılacak çalışmaya temel teşkil edecek bir sektör / alt kategori ve bir marka belirlenecek (Marka gerçek ya da kurgu olabilir) ve belirlenen marka için Pazarlama Araştırması yapmayı gerektirecek bir problem ya da genel anlamda bir konu belirlenecek.
UYGULAMA
İlk aşama; bu markanın Araştırma / Pazarlama Yöneticisi sıfatıyla belirlenen problem / konu çerçevesinde bir ARAŞTIRMA BRIEFI hazırlanacak (kantitatif, kalitatif ya da her iki yöntemi gerektiren bir brief olabilir)
Seçilen marka ile farklı kaynaklardan (firma web sayfası, firma çalışanları, internet vs.) elde edilen bilgilere briefde yer verilebilir (sektöre/rekabete yönelik bilgiler, kurum-marka ile ilgili bilgiler, hedef kitleye yönelik bilgiler vs.)
İkinci aşama; hazırlanmış araştırma briefine cevaben araştırma şirketi kimliği ile bir ARAŞTIRMA TEKLİFİ hazırlanacak (Araştırma bütçesi teklifte yer almayabilir, konulan bütçe bir değerlendirme kriteri olmayacaktır)
Üçüncü aşama; teklifte yer alan veri toplama tekniğine yönelik veri toplama aracı oluşturulacaktır (SORUFORMU, görüşme rehberi …)
Dördüncü aşama; Tüm grup üyelerinin katılımı ile SAHA ÇALIŞMASI UYGULAMASI gerçekleştirilecek. Kantitatif bir araştırma gerçekleştiriliyorsa minimum 30 adet anket uygulaması gerçekleştirilecek. Doldurulan soru formları diğer dokümanlarla birlikte teslim edilecektir.
Görüşmeler araştırma amacına uygun gerçek hedef kitleden kişilerle görüşülerek gerçekleştirilecek ve görüşülen kişilerin adres ve telefon bilgileri formda yer alacaktır. Görüşmeler hedef kitle tanımında olsa bile aileden, yakın arkadaşlardan vb. seçilmemelidir.
Görüşmeleri yapan herkes ayrı ayrı deneklerin nasıl seçildiği, görüşmelerin ne şekilde uygulandığı ve genel anlamda görüşmeler sırasında yaşananlarla ilgili gözlemlerini aktaracakları birer sayfalık saha raporu hazırlayacaklardır.
Son aşama; Yapılan görüşmelerin formları ve formlardan elde edilen rakamlar incelenerek, araştırmanın ana amaçlarına yönelik BASİT BİR ARAŞTIRMA RAPORU hazırlanacaktır (Amaç, yöntem, örnek dağılımı, bulgular, sonuç gibi bölümleri içerecek). Zorunlu olmamakla birlikte isteyen / imkânı olanlar Excel, SPSS gibi programlar kullanarak veri girişi yaparak araştırma sonuçlarına yönelik tablolar oluşturabilir.
Notlar:
Her proje grubunun eğitmenlerden bir proje danışmanı seçmesi gerekmektedir. Danışman hocaların isim, telefon ve e-posta adresleri ayrı bir liste olarak sizlerle paylaşılacaktır. Her eğitmen en fazla iki gruba danışmanlık vereceği için hoca seçme durumu eğitmenle iletişime geçme önceliğine göre olacaktır. Ödev grupları en fazla 3 kişiden oluşmalıdır, isteyenler tek başına ya da 2 kişi olarak da ödevlerini gerçekleştirebilirler. Anket sayıları projenin tek kişi yapılması durumunda da aynı şekilde geçerli olacaktır (Kantitatif uygulamalarda 30 anket). Kalitatif bir araştırma modelinin uygulanması durumunda minimum 3 grup tartışması ya da 15 adet derinlemesine görüşme yapılmalı ve görüşmelerin ses kayıtları alınarak ödev ile birlikte teslim edilmelidir.Projeler programa dâhil olan tüm katılımcılar için başarıyı değerlendirmeye yönelik ölçme / değerlendirme sisteminin parçasıdır. Sertifika almaya hak kazanmak programa devamlılık ve projeden alınacak nota göre belirlenecektir. Projenizle ilgili tüm malzemeleri basılı olarak teslim etmeniz gerekmektedir. Bitirme projeleri tüm program eğitmenlerinden oluşan bir komite tarafından değerlendirilecektir.
Proje Teslim Tarihi:
Seçebileceğiniz Proje Koordinatörleri:
Hüseyin TAPINÇ | |
İlkay BİRBİL ROUL | |
Ogün Doğan AKYOL | |
Bahadır TUNA | |
Arda ÖZKAN | |
Ali ARSLAN | |
Tülay GÜZEL |